Helgen

Hallen på övervåningen före. Väggar ska gipsas, dörrar bytas, nytt golv läggas, nytt tak upp och sen tapeter. Lite att pyssla med ja.

Riva, riva...


Rörigt värre!


Redo för gips! (Den väggen som redan är gipsad på bilden ska rivas. Här går trappen ner så vi ska fixa en öppnare lösning.)

 

 

Nästan färdiggipsat!

 

Kottes stolthet,haha. Hans nya dörr :-).

 

Vår helg har varit kanon med både födelsedagsfirande, finfrämmande från Björinge, Skåne och Easthammer city och såklart ; gips, gips och åter gips! Vi har kickat igång projekt övervåning på allvar, nu vid sidan om badrumsprojektet som vi väntar på lite värdefull tips/hjälp med, kör vi renovering av hallen/allrummet på övervåningen.

Ikväll sätter vi de sista gipsbitarna och sen väntar spackel och slipning. Tak och golv har vi bestämt och det svåra valet är nu väggarna. Tapeter eller måla? Bröstpanel eller inte? Och så väggen mot trappan som ska rivas...Tror det blir någon halvvägg och sen stående ribbor av nåt slag. INGA barn får ju kunna ramla ner!!

 

Mörka moln har dragit in över oss och nu regnar och åskar det. Men jag hann rensa rabatter i solsken så mig gör det inget.

Nu ska jag bryta bort de sista listerna så allt är klart tills vi kör vidare. Det här är ju riktigt KUL!

 

Kram//E






Caroline
2011-05-16 @ 16:57:33
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Vad mycket ni hunnit i helgen! Visst är det kul att renovera och fixa?! :D Jag skulle vilja ha sånt golv ni har på övervåningen fast vitoljat. Det vore nåt det! :)



Här har jag också rensat rabatter, men delvis i regn.:)



Ha en fin dag! Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0