Första fönstret!

Bild härifrån...

Jippie! Första nya fönstret är på plats!!! Spröjsen ser ut som på bilden och jag har märkt att de är ganska ovanliga...Precis efter att vi bestämt oss för just de spröjsen kollade jag efter liknande vart jag än åkte, men såg vääldigt få...De flesta kör ju med småkryss uppe i de små rutorna, men vi tyckte att det "blev lite för mkt". Jag har grubblat fram och tillbaka och tom varit nervös över valet, men nu när ett sitter på plats pustar jag ut. Det ser riktigt bra ut faktiskt!

F är uppe i huset och tätar (drevar heter det visst, om det ska va riktigt...) runt fönstret och jag spånar på hur fodrena ska se ut. Ingen snickarglädje utan enkla med lite fasade kanter tror jag på! Fönster är VIKTIGT och jag lägger gärna lite extra tid och fundering för att det ska bli så bra som möjligt.
Nu är det läggdags för Arvid och Freja. Lite mer pyssel när man är själv så det gäller att börja i tid :-).

Kram//E



Caroline
2011-04-04 @ 10:44:18
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Fina fönster! De ser säkert jättebra ut på huset!



Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0