Grubblerier

Vitt kök ska det vara!

Kotte hittade ett kök i hans smak :-)


Testa och prova, klämma och känna...

Efter fredagens uppsalatripp har vi kommit fram till att köket ska gå i vitt! Vita luckor och vitt kakel. Resten grubblar vi vidare på och det finns ju så mkt att välja på!Ikeabesöket tog TRE timmar! Tur att Ikea är väldigt barnanpassat. Kotte roade sig utan problem medan vi fick proffshjälp på köksavdelningen :-).

Vårt blivande kök är ju ett gammalt bondkök. Stort och luftigt med mycket yta... Vi är inne på en lantlig, passande stil samtidigt som jag bara älskar kök i modern tappning! SVÅRT!!!
Just nu "bygger" jag och F varsitt kök i IKEAs köksprogram där man får en riktigt bra överblick! (här ser man även den totala kostnaden vilket jag nu leder med 98.000 vs. Fritz 65.000...) Vår största utmaning är själva planeringen...Placering av häll, ugn, högskåp och överskåp...Det lär bli en del diskussioner innan vi är helt överens om allt. Men det är SÅÅ kul!!!
(Så nu får ni ha lite förståelse för att bloggen kommer bli rätt insnöad på renovering/inredning och allt som hör till)

Kram//E
Emma A
2010-11-02 @ 19:27:09
URL: http://minikobra.blogg.se/

Perfekt! Jag och skånepågen tittar ju på lägenhet nu så lite inredningstips kan komma väl till pass :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0