Man slutar aldrig förvånas...

...Över Försäkringskassan! När jag för en tid sedan ansökte om havandeskapspenning fick jag avslag. Helt! Jag ringde lätt irriterad dit (Tyckte det var märkligt att jag fick 50% Hp med Arvid och nu ingen alls, trots att jag inte kan omplaceras!) och fick rådet att skicka in alla papper (!) igen. Så mkt riktigt, hade ju inget att förlora... I veckan dimper ett brev ner i brevlådan med beslut om HEL Hp. Jag var inställd på att få avslag även denna gång men det fick jag alltså inte! Glad är jag, men tycker ändå det är underligt...Tänk om jag bara accepterat den första bedömningen. Man undrar liksom vad som gjorde att EXAKT samma ansökan om Hp plötsligt går från att avslås helt till att beviljas...Men det är väl Fk i ett nötskal!

Nu ska jag göra mig iordning för "avslutningssamtal" på dagis! Vår lilla Kotte går ju bara 2 veckor till och i höst blir det ny avdelning! Inte så liten kotte längre ♥

Kram//E



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0