Ved och förlossning!

Sötaste nakenfisen 3 månader gammal!

Idag har vi varit utomhus nästan hela dagen. Arvid är inte helt hundra, men vilade sig i vagnen då och då medan vi fixade med veden. Det är en envis förkylning har råkat ut för...

Det är mkt jobb med veden ,men jag gillar det på nåt sätt. För två år sedan i vecka 40+5 hjälpte det att klyva och slänga lite vedträn för att värkarna skulle ta fart. Och det ordentligt! Ca en timme senare kom värkarna regelbundet och jag kände att jag behövde HJÄLP! Som förstagångsföderska kan det i vissa fall (som i mitt) inte vara helt lätt att få komma in till förlossningen efter en timme...Varmt bad eller värmekudde blev rekommendationerna! Men det dröjde inte länge förrän F fick ringa igen och med mig skrikandes i bakrunden förstod nog Bm att det var dags att åka :-).
En kämpig bilresa blev det och jag kunde nätt och jämt gå in till förlossningen när vi kom fram (ca 20 m!). Efter första undersökningen såg Bm att jag var öppen 9 cm och vi fick genast komma in på ett förlossningsrum. Ca 2 timmar senare kom Arvid till världen! Den (såklart!) bästa dagen i mitt liv!!!

Att det snart är dags för denna öerhörda upplevelse igen känns fortfarande avlägset, men om tio veckor är det bf! Och jag har redan nu en enorm längtan!♥

Kram//E



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0