Ekonomi


Sötaste kotte med moffas glasögon!



Visst är det lätt att se ner på folk som har dålig koll på sin ekonomi!? Veckans avsnitt av "lyxfällan" följde en familj som satt ordentligt i sk*ten. Extra viktigt att få ihop ekonomin för dem snarast, eftersom de väntade tvillingar! Och redan nu var listade hos kronofogden....Man undrar hur de kan låta det gå så långt!

Nu har jag kavlat upp ärmarna för min/vår ekonomi! Nu när båda jobbar heltid är det lätt att köpa det som faller en in, utan att riktigt tänka efter och värdera behovet. Jag och F har kollat igenom våra kontoutdrag sedan årsskiftet och även om vi inte är i klass med ett lyxfällanfall, är vi bestämt inte felfria! Visst räcker våra pengar gott och väl, men vissa saker kan vi dra ner på/klara oss utan! Likabra att börja se över detta redan nu. Det kommer en tid (SNART!) då vi ska klara oss på en betydligt mindre summa...En utmaning för min del är att fortsätta med mina besparingar trots den lilla mammapenningen. Förhoppningsvis ska det gå!

Kram//E



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0