handlat mat och bakat bröd...

...Är vad jag pysslat med på eftermiddagen/kvällen. Äter nästan bara hårt bröd nu förtiden (wasa sport är min favorit!)men det kan va gott med mjukt också ibland. Detta är alldeles speciellt gott!


Min grovlimpa
2 dl havregryn
5 dl dinkelmjöl
1 dl linfrön
1 dl russin
1 dl nötter ( valnötter är ju supergott!)
2 tsk bikarbonat
2 msk honung
4 dl yoghurt
1 nypa salt
topping: solrosfrön / pumpakärnor

Blanda samman alla ingredienser och grädda i brödform i 175 grader ca 80 min.

Kram//E
sofia
2009-01-15 @ 08:52:39

Ååå vad gott det ser ut, måste prova receptet när jag får ngn tid.... Kramelikram

Elin
2009-01-15 @ 13:06:14

Ja prova! Går snabbt att röra ihop, sen gottar det till själv själv i ugnen. Kram Elin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0