Gravidveckorna hittills...


♥V.5: Har liksom haft en känsla i kroppen ett tag, trots att det bara var en månad sedan mf, är jag övertygad om att jag är gravid IGEN! Tar ett test redan i v.3(alldeles för tidigt förstås) och blir snopen när det visar negativt...Köper tre "stenålders"  billiga teststickor och väääntar...Några dagar senare: efter mkt pyssel får jag till ett test som låångsamt visar "icke gravid!" Jag droppar på lite mer urin med pipetten, och då helt plötsligt visas ett till svagt streck! Dagen därpå köper jag ett "Clear blue" för att bekräfta, och det finns ingen tvivel när jag gjort det testet. Min magkänsla var rätt,  gravid igen- LYCKA!

♥V.6: Det enda jag vill göra är att berätta den glada nyheten för alla jag möter, ALLA! Men bara familjen får veta änsålänge...Jag känner en ständig hungerkänsla och molande värk i magen, får ett otroligt sug efter vitlök! Kan äta det till allt =).Helst riven och stekt i olja,haha. Halsbränna typ jämt!
Orolig för mf igen då jag fick det i v.7 förra gången. Men denna gång känns alla gravidsymtomen. Vissa känns igen från graviditeten med A. Funderar massor kring influensasprutan...Om jag ska ta den eller ej.

♥V.7 Börjar förstå mer och mer att jag faktiskt ÄR gravid! UNDERBART! Funderar mycket på hur allt var med Arvid i magen och hur han utvecklats från en hjälplös liten baby, till en självständig, helt underbar liten kille!!!...Och hur fort det gått! Vi hade tänkt vänta ett tag med syskon till Arvid men nu känns det helrätt att en till knodd är påväg. Vi har ju liksom allt förberett och klart för fler barn (visst kommer det köpas nytt till den lill* också,men allt det nödvändiga finns!) Och tänkt vad roligt Arvid och "Lennart" kommer ha av varandra! -Japp, Lennart är arbetsnamnet!

♥V.8 Illamåendet börjar...Fruktansvärt trött och känner ofta att dagens höjdpunkt är att få krypa ner under täcket och somna in. Gärna runt kl.19 sådär ;-) Men jag känner mig ändå glad över mitt tillstånd- exakt samma gravsymtom som med A i magen. Illamåendet känns t.o.m mer!!*urk*
Börjar koppla bort tankarna om mf så smått...Borde ringa Bm och vaccinera mig!

♥V.9 Mår så illa! Det känns omöjligt att laga mat och har jag ätit något kan jag knappt tänka på den rätten, utan att få kväljninger...Urk! Äter postafen och det hjälper lite! Väldigt trött också. Älskar att bara få ligga och dåsa, somna framför tv:n och gå isäng riktigt tidigt! Mindre kul för F som oftast blir ensam kvar uppe vid 19-snåret då både jag och A helst sussar in...Tufft att jobba mina sena kvällar till 22.30!

♥V.10 Börjar veckan med ordentlig molvärk i magen och blir orolig...Får göra ett ultraljud på Ackis och allt ser bra ut!En stor sten släpper från hjärtat! Annars mår jag som tidigare. Riktigt illa,haha!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0