Fönster, altandörr mm

Nya fönster! Vi fick dock fel spröjs så  vi väntar på rätt. ni kan jämföra med ritningen nedan så ser ni lite hur det är tänkt ;-).
 
Plats för altandörr i söderläge. Solen har gått hårt åt husväggen här...
 
Här kommer en liten köksuppdatering!! Bloggen blir väldigt inriktad på köksrenoveringen nu när typ all ledig tid kretsar kring det. I helgen åkte det sista gamla köksfönstret ut och en altandörr kom på plats. Enfter måånga om och men ;-). Vi fick tampas med saker som utseende vs. funktion t.ex...Vilket resulterade i en altandörr som sattes i/togs ur och flyttades i olika höjder, inte mindre än 3 ggr! Nu kan jag småle åt det men jag kan lova att både ork och humör satt nere vid fotknölarna just då ;-). Bra blev det iaf!
 
Igår var elektrikern här och hjälpte oss vilket leder till att vi kan komma vidare med spångolv, golvvärme och själva golvet! Hurra vad bra! Sen velar jag/vi ang, väggarna i själva köket...Pärlspont(stående) eller liggande råspont? Matdelen får tapeter iaf, den saken är klar :-). 
 
 
Kram//E
Caroline
2012-11-24 @ 18:02:49
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Underbart med en altandörr, det är något jag saknar här! Av skissen att döma verkar ert kök bli suuuper, vilken dröm med en sån där platsbyggd bänk under fönstret!

Ha det fint och kämpa på med renoveringen! :) Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0