Höstblåsor

I veckan har både Arvid och Freja haft blåsor i munnen och på tungan. Sjukt jobbigt men det har gått över snabbt och de är nu helt krya. Så idag var det min och F:s tur...Och då har det inte räckt med munblåsor. Vi har även fått några få på händer och fötter + att jag har haft lit.e feber. När jag googlade våra symtom hittade jag rätt direkt. Ingen tvekan om att det var höstblåsor i drabbats av. Bara under eftermiddagen har mina blåsor spridit sig ut över tungan och jag får flash backs från i somras... Någon av er läsare som har erfarenheter av höstblåsorna???
Verkar vara typiskt "dagisvirus" som är vanligast hos barn, men det bet visst på mig och F iaf.

Vi hade en såå himla lyckad dag i Stockholm igår! Lekland för "killgänget" och vi vuxna lekte loss vi med :-). Synd bara att vi saknade en familj! Vi brudar kunde fortsätta dagen med shopping i Kista galleria och det kändes oerhört lyxigt. Vi shoppade loss kan jag lova! Jag kom hem efter 22.00 så det blev verkligen en heldag. TACK familjen H/A och A för en riktigt härlig dag!

                                                                                        ♥

                                                                                   Kram//E
emma
2011-10-31 @ 20:50:57

Min son hade höstblåsor för ca en månad sen, han led av dem i ca två veckor. Vi gick till läkare och det var det värsta falla av höstblåsor hon sett:-(

Men vi andra i familjen klarade oss.

Hon sa alvedon absolut inte ipren ? kommer inte ihåg varför nu men det var som vid vattkoppor att man ska ta alvedon.

det är tyvär bara att vänta ut dem, efter ca två veckor hade W:s försvunnit och han blev pigg

Karolina
2011-10-31 @ 22:32:45
URL: http://kcrazy.blogg.se/

Min son hade det för 3 veckor sen och det hade gått lite på dagis. Han hade hög feber 1 dag sen var det bra och fick bara lite blåsor på händer och fötter som tur var. Jag fick dess då värre 2 dagar senare med över 39 i feber och blåsor i hela munnen och svalget, aj! Åkte till akuten och fick penicillin. Så om det blir värre på er kanske ni ska ringa sjukhuset och höra om ni kanske behöver penicillin?

Hoppas det blir bra snart!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0