Gissa...

Träningsoutfit som vill invigas snarast!

 

...Om jag längtar efter att köra ett svettigt träningspass! De senaste två veckorna(give or take...Minns inte ens hur länge det var sen den här förkylningen etsade sig fast!) har jag fått flås och blivit tokvarm bara av trappen upp till övervåningen, men nu är det andra bullar. Imorgon har jag planer på en LÅNG långpromenad! Ev. en tripp till Östhammar och ÖF också, om allt går som jag vill. Tänk att det redan är FREEEEDAG!!!

Kram//E


Caroline
2011-03-04 @ 12:38:59
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Ang. närbildsfilter och macrotuber så använder jag dem knappt utan det blir nog mer till sommaren. Nu kör jag mest på vanliga fasta 50 mm objektivet. Jag är jättedålig på det tekniska men närbildsfiltersätter man främst på objektivet, som tex ett uv-filter, och finns i olika förstoringsgrader. Jag har x10 och när det är så mycket förstoring så förvrängs allting i kanterna, ungefär som när man provar en pensionärs flaskbottensglasögon. Den effekten är ju inte så önskvärd men jag har läst att x4 på förstoring räcker bra och det var x4 jag tänkt köpa egentligen. (Och då kanske den effekten inte syns på samma sätt?) Sen har jag macrotuber och det är metallringar man skruvar på mellan objektivet och kamerahuset. Jag har ett set med några olika ringar, ju tjockare ring - ju mer förstoring, använder man alla tillsammans blir det väldigt mycket förstoring/komma nära. Jag har den billigaste modellen av ringarna där man ställer in fokus själv men det finns lite dyrare där man fortfarande kan använda autofokus. (Om du gör det annars dvs.):) Tuberna jag har kostade ungefär ett par hundralappar och då var det värt att provas. Jag gillar nästan tuberna mer än filtret men de är meckigare att ta på eftersom man måste ta av objektivet och då riskerar smuts på sensorn. Om jag hade ett lite svagare filter (tex x4) skulle jag nog använda det istället. Mina prylar kommer från http://tvspelsweb.se/ om det kan vara till någon hjälp. Hoppas du förstod någonting av mitt svammel.:D



Kram

Carro
2011-03-04 @ 16:42:39
URL: http://fitnessa.blogg.se/

snygging i snygga tkläder!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0