Dagsform!


Dagsformen... Ingen toppform men nu ska jag lägga in en högre växel! Om dryga månaden börjar jag leda gruppträningspass igen och det är en morot om nåt. Bring on the hard work!!!


Ett år sen, några timmar efter att Frejalutt lämnat "poolen". -Jo, magen är tom här ;-)


Tvekade lite på att visa dessa bilder men före och efter-bilder är ju alltid roligt. Kroppen är verkligen fantastisk som klarar av de påfrestningar som det (för de flesta kvinnor!) innebär att vänta och föda barn. I mitt fall älskade jag såklart magen under graviditeten, men jag kände mig aldrig superbekväm. Jordens foglossning gjorde att jag typ kände mig handikappad om man jämför med hur mkt jag var van vid att röra på mig i vanligt tillstånd.

Förlossning är mer min grej! Det häftigaste jag upplevt, big time! Förlossningen med Freja gick snabbt, precis som med Arvid. Skillnanden var nog mest mottagandet av BM och uska...Andragångsföderskor ska ju "kunna" det här med att föda barn! *svälj*. Ja, det var iaf känslan jag fick. Minns morgonen efter när vi skulle hälsa på min kära farmor, som då låg inlagd på Ackis, och vi frågade efter en rullstol. Det var typ 5 timmar sen jag födde fram ett barn (!) och jag var liiite småskakig i benen fortfarande och det var riktigt varmt. Barnmorskan undrade till VEM vi skulle ha rullstolen (Alltså vem av mig, Fritz och...Freja??) Ursäkta mig men...Idiot! En verklig kontrast mot de  underbara människor som jobbade när jag födde Arvid. Nä, det verkade inte finns nån till låns så jag knatade korridor upp och korridor ner- ja vi visste inte var farmor var inlagd. Som tur var kunde jag stödja mig lite mot barnvagnen,haha....Är dock jätteglad att vi letade upp farmor, hon var den första som fick träffa Freja utav släkten.
Vilka minnen
!

Nåja, nog tjatat om mamman! Återkommer med ett inlägg om dagens stora, lilla huvudperson FREJA.


Kram//E








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0