Återblick

Blickar tillbaka på min vecka som verkligen varit extrem...F har hållit ställningarna med barnen och jag har mest flackat runt. Nu känner jag hur värdefull den här småbarnstiden, som vi är mitt uppe i, är! Funderar starkt på att förlänga min mammaledighet ett halvår extra...Tiden går så fort och jag vill verkligen ta till vara på den som mkt som det bara går. Umgås med mina fina barn och sambo såklart! Sen så har jag ju den bästa vikarien som sköter om allt så bra när jag är borta ;-).

Frejas rutiner har varit lite uppochner under veckan. Kanske just för att jag helt plötsligt jobbat 5 dagar på raken istället för att umgås med henne typ 24/7... Hon har liksom inte gått att "styra" med mat och sova, utan kört sitt eget race...
Arvid har gått lite längre dagar på dagis och nu slutat sova middag där. Men lämningarna har varit tuffare och han var ledsen vid båda gångerna i veckan.

Veckans bästa besked var svaret på F:s prover och undersökningar! Även om "domen" inte var jättelycklig känns det så skönt att veta vad som orsakar allt strul, och att det dessutom inte var något allvarligt. Symtomen stämde nämligen in på rätt läskiga åkommor...

Nu mys i soffan! F har fixat en jättegod apelsinsallad med granatäpple och turkisk yoghurt som vi ska hugga in på (bilden). Imorgon är jag ledig med barnen så det blir sovmorgon!

PS. Tack för liknelsen med Jane Fonda mamma...En stressig morgon slutade med att jag glömde träningskläder och fick bodypumpa i färgstarka 80-talsfärger,hihi DS.

Kram//E






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0