Morgon i nya hemmet...

...Jag vaknade före kl.06.00 imorse och har varit vaken sen dess. Vi har spenderat vår första natt i vårt nya hem...Jo för flyttlasset har gått och nästan allt vårt pick och pack är nu flyttat! Vi har slitit som djur!

Igårkväll blev det grillmiddag och sen, när gästerna åkt hem, fick vi en väldigt oglad överraskning i sovrummet. Ett hål i elementet. Ödesdigert! Vrede, uppgivenhet och sorg över vårt nya golv byttes som tur var ganska snabbt till trötta skratt och jag och F fick baxa in den ENDA torra sängen in till kottarna. Nu sover hela familjen ihopklämda inne på Arvids rum. Det är kallt men ändå lite mysigt...Från dag ett kommer detta verkligen att vara och förbli ett äventyr. På gott och ont. Just nu lite mer på ont, men under dagen ska det rättas till!

Påskharen har hunnit utfodra barnen, bilder på detta kommer, och vi har bjudits på påskmat och haft moster Emma som barnvakt. Idag kommer nästa barnvakt och vi ska förhoppningsvis få med det sista ( Och på något otroligt sätt lyckas klämma in de sakerna här...) från huset. Ska slänga in bilder under dagen så håll utkik!

Nu ska jag försöka få till frukost. Ska bara leta fram...Bestick, tallrikar mm mm ;-). Var nog tur att jag vaknade såhär tidigt ändå!

Kram//E




Emelie
2011-04-24 @ 21:19:27
URL: http://fambabunovic.blogg.se/

Låter så mysigt med flytt! Att få bestämma vart besticken ska ligga, i vilket skåp glasen ska stå nu osv.Härlig känsla, dock kunde ju flyttstädandet skött sig själv ;-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0