Vilken dag!

Den här dagen har verkligen gått i ett! Först lämna på dagis, sedan bilbesiktning, till Ackis, hinna shoppa lite och slutligen "tivoli-kväll" på dagis. Nu är mamman ordentligt trött!!

Mitt bråck (ja,min husläkaren bedömde det som bråck...) Visade sig inte alls vara det! Läkaren beskrev det som stor påfrestning av ligament pga graviditeten. men något bråck kunde han inte hitta! Min egna teori har ju varit att det beror på en massa blodkärl som nu med bebis i magen måste vidgas och transportera extra blod. Förklaringen luskade jag reda på via nätet så fort jag märkte av det. Typ tre månader sedan!

Kopierat från läkartidningen:
-Ligamentum rotundum-varicer, Orsaken är dilaterade vennystan i ljumskkanalen, vilka uppstått på grund av kompression av iliaca-venerna samt ökade krav på venöst avflöde från den gravida livmodern.

De debuterar vanligen efter graviditetsvecka 20 och försvinner spontant inom 2 månader efter förlossningen.

Varicerna kan vara ömmande, framträder bäst i stående, försvinner ofta i liggande och går vanligen att trycka tillbaka; ofta förekommer hoststöt.

 

Vem vet. Kanske är det som hänt i mitt fall! Nåja jag känner mig lättad. Var inte riktigt inställd på att bli opererad när man har en liten nyfödd att ta hand om... Men det hade ju såklart fått gå det med! men oerhört skönt att slippa! :-)

Dagen har som sagt bjudit på lite shopping i värmen och nu under kvällen har Kotte manekängat. Två par shorts, linne, keps,kallingar och foppatofflor fick lillprinsen. En del bebiskläder blev det också och sandaler till mig! Ska försöka fixa bilder till senare.

 

Kram sålänge!//E




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0