Trött tisdag

Tänk att vår lillskrutta snart varit hos oss en vecka! Den här första bebistiden är ju UNDERBAR, men kan även ha sina små "downs"...I mitt fall gäller det amningen som jag verkligen älskade med Arvid! Ammade honom drygt ett år... Men det tog ett tag innan allt fungerade smärtfritt och så även denna gång.
Igårkväll upptäckte jag en röd öm svullnad i ena bröstet...Stockning på G trots att jag tänkt på allt! Amningen med Arvid inleddes på samma sätt men då ordenligt! Båda mina bröst var stenhårda, röda och det blev penecillinkur mot eländet.
Inatt ömmade det rejält plus att samma bröstvårta är sårig och värker så det var inte direkt lockande att amma.
Nu innan mjölken "stabiliserat sig" efter Frejas behov har jag på tok för mkt. Amningskupor är största förbrukningsvara i hushållet för tillfället och vid minsta knorr från Freja forsar mjölken. (Jo,jag är självklart tacksam över att ha mat så det räcker och blir över!)
En liiten söm på amningsbh:n verkar ha orskat lite tryck och vips var väl en mjölkgång stoppad. Nu gör jag allt för att få fart på flödet. Varm dusch, vetekudde, massage och amning/pumpning. Freja är som tur är ganska snuttig idag och har legat vid bröstet typ en timme i sträck! Så mysigt för en trött mamma :-). Bara hoppas att det ger sig nu!

Kram//E



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0