Magiskt!

♥Bebben!!!♥

Nu har en vecka gått sedan det efterlängtade ultraljudet. Datumet för födseln blev framflyttat exakt 1 vacka, så nu är pyret beräknat till den 9/7!
Dagarna innan ul skrämde jag upp mig själv och kvällen före var jag riktigt nervös...Men så fort vi satte foten på sjukhuset släppte det direkt! Jag känner mig på nåt sätt trygg när jag kommer till ett sjukhus (kan ju bero på mina täta besök där det senaste året...men ändå konstigt).

Jag lämnade blod till någon undersökning om havandeskapsförgiftning osv. Och sedan var det äntligen dags att få oss en glimt av det lilla underverket! Magiskt!!!

Som alltid när jag kommer i kontakt med barnmorskor och deras arbete blir jag så fascinerad. T.om under förlossningen med Arvid funderade jag på om det inte var barnmorska jag skulle utbilda mig till! Jag trivdes i miljön på förlossningen och BB, och när vi skulle åka hem dagen efter minns jag att jag tänkte: Antingen får jag se till att föda massor av barn. Eller på något sätt arbeta på BB/förlossning! Kanske någon därute som behöver en Doula??haha!

Kram//E



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0