RIP lilla husmus

Vaknade strax före kl.03.00 av att vår katt levde loppan utanför sovrummet. Sovrumsdörren stod på glänt och det dröjde inte länge förrän hon for in till oss. Jag låg vaken medan katten sladdade runt...Men så hörde jag hur hon väste i mörkret och då var jag tvungen att väcka F!

Han tänder lampan och mycket riktigt jagar katten skiten ur vår (inte så lilla) husmus! Jag blir sådär larvigt pipig och så fort rådisen blir synlig kan jag inte va tyst! Kattstycket verkar inte ha bråttom med själva dödandet av musen, utan leker glatt vidare...Barnen vaknar såklart och sedan blir det cirkus. Arvid tycker det är jättespännande och kul medan Freja är ganska missnöjd med att bli väckt av bländande lampor och pipande mamma. Hon får lite tutte medan vi hejar på kissen från sängen.

Tillslut får F hjälpa Pelsa (katten) på traven och vår lilla husmus gör sitt livs misstag. Han gömmer sig i dörrskarven...Sekunden senare är musen mos och Jag och Arvid applåderar vår duktiga hjälte, pappan!
Efter att F kastat ut både katt och råtta kunde vi äntligen somna om. Det tog dock ett bra tag tills jag hade fått ner pulsen och kunde sova vidare...Vilket nattligt drama,haha!

Kram//E



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0