Onsdag

Lilleman förra sommaren...

Min arbetsvecka är faktiskt redan avklarad! SKÖNT! Blir nog ett och annat pass innan veckan är över med det känns knappt spm jobb...
Härhemma håller vi på med trädfällning! Eller vi och vi, pappa och Fritz gör nog det mesta =) Snart kanske parabolen kommer upp på taket (sitter nu tillfälligt på en stolpe) och vi slipper kanalströringar vid varje liten vindpust =).
Jag känner hur det kliar i fingrarna på mig. vårt hem behöver städas!! jag har redan börjat så smått men imorgon är det dags för en ordentlig storstädning! Eftersom va har en lätt fluginvasion sommartid så ser våra fönster ut därefter - Inte så kul...Så fönsterputsning får nog också påbörjas imorgon.

Idag efter jobbet hälsade vi på hos en i vårt instruktörsgäng som blivit mamma =). farligt att få mysa med så små för oj vad bebissugen man blir! Arvid känns på en gång jättestor... Kul att få se deras nybyggda hus också. Så himla fint, såklart. Allt är ju nytt!

Funderar på att se "Män som hatar kvinnor" som vi lånade av svägerskan i helgen (Jag vill hemskt gärna ha receptet på dina supergoda brownies K!) =) Jag känner för lite kvällsfika i soffan, bara jag och F. När jag jobbar kväll till 22.30 mån,tis så hinner vi ju knappt ses, så nu har vi lite tid att ta igen tillsammans.

Kram//E
Katrin Jansson
2009-09-03 @ 16:47:46

Här kommer receptet!



Brownies med russin och nötter



Portioner: ca 40 st, en långpanna



Ingredienser:



4 dl hasselnötter (eller andra blandade nötter och mandlar)

2 dl russin

200 g smör

200 g mörk choklad

4 dl socker

4 ägg

3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 krm salt



Garnering

100 g ljus eller mörk choklad





Tillagningstid: Över 20 min



Gör så här

1.Sätt ugnen på 200°C. Lägg nötterna på en plåt och rosta dem i ugnen tills skalet börjar lossna, ca 10 minuter.

2.Lägg dem i en handduk och gnugga bort skalet. Grovhacka nötterna och russinen.

3. Smält smöret i en kastrull. Rör ner chokladen och rör tills den smält. Blanda ner socker, ägg, vetemjöl, bakpulver och salt. Rör till en jämn smet. Blanda ner nötter och russin.

4. Häll smeten i en bakplåtspappersklädd långpanna (30x40 cm). Ställ in i ugnen 18–20 minuter.

5. Låt kakan svalna och skär den i 5x5 cm stora rutor.

6. Smält ev choklad till garnering i vattenbad. Bre eller klicka chokladen över bitarna.

Servera kakan som den är eller med vispad grädde och bär.



Hoppas fikastunden blir komplett nu ;-)

Elin
2009-09-05 @ 12:15:39

Å man tackar!Tror jag ska göra dessa ikväll =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0